Ak máte vytvorené konto prihláste sa, ak konto nemáte zaregistrujte sa
Anketa
Čo je pre vás pri nákupe potravín najdôležitejšie?
Cena
17%
Že sú vyrobené na Slovensku
31%
Známy pôvod - výrobca
44%
Blízkosť predajne
9%
Magazín

Správna strava ako prevencia šedivenia vlasov?

rss

Predčasné šedivenie vlasov je problémom mnohých ľudí. Medzi základné dôvody predčasného šedivenia sa zaraďuje genetika, nedostatočná výživa, stres, prípadne zdravotné problémy. V tomto článku sa zameriame najmä na vzťah medzi stravou a predčasným šedivením.

Vitamín B2

Vitamín B2, známy aj ako riboflavín sa vyskytuje v mlieku, kvasniciach, brokolici, špenáte, vajíčkach, pečeni, vlašských orechoch, rybách (makrela, losos), bravčovine atď. Nedostatok vitamínu B2 prispieva okrem iných zdravotných problémov aj k padaniu vlasov a k predčasnému šediveniu. Priame svetlo vitamín B2 v potravinách ničí!

Vitamín B15

Vitamín B15 sa v určitom objeme nachádza takmer vo všetkých potravinách, preto sa občas nazýva aj všadeprítomný. Je známy ako antistresový vitamín, pretože posilňuje odolnosť organizmu voči stresu. Pomáha ale aj pri prevencii predčasného vypadávania a šedivenia vlasov. Najlepšími zdrojmi vitamínu B15 sú kvasnice, semienka tekvíc a sezamu, otruby, nelúpaná ryža či špargľa.

Meď

Jedným z možných spôsobov prevencie predčasného šedivenia je zabezpečiť organizmu dostatok medi. Zabudnite na tabletky :) meď je v omnoho prospešnejšom komplexe rôznych látok obsiahnutá v kakau, orechoch, hubách, pečeni, kôrovcoch…

Prečo Japonci nešedivejú?

Až na vzácne výnimky sa Japonci nemusia obávať šedivenia. Môže za to ich genetická výbava, ale aj strava bohatá na ryby, kvalitnú nelúpanú ryžu alebo riasy. Morské riasy Wakame a Kombu sa takisto zaraďujú k potravinám, chrániacim pred predčasným šedivením. Z Japonska sa dovážajú aj na náš trh, dajú sa kúpiť v obchodoch a e-shopoch špecializovaných na zdravú výživu. Pravidelná konzumácia morských rias Wakame dokonca údajne môže pomôcť prešedivelým vlasom, aby stmavli.

Strava a šedivenie už v mladom veku?

Nesprávna strava môže s predčasným šedivením (často už po dvadsiatke) úzko súvisieť. Medzi potraviny napomáhajúce šediveniu sa zaraďuje nadmerná konzumácia pečeného, grilovaného, údeného mäsa, slaných syrov, solených a vyprážaných potravín. Nie je prekvapením, že práve tieto potraviny patria v našom “modernom” jedálničku k tým najžiadanejším.

Na záver

Faktorov ovplyvňujúcich predčasné šedivenie je samozrejme omnoho viac. Od nedostatku ďalších vitamínov (napr. B9, B12) alebo vlákniny v strave, cez prehnané používanie chemických prípravkov na vlasy až po neschopnosť vyrovnať sa so stresom, časté fajčenie alebo vystavovanie sa nadmernému slnečnému žiareniu… Podľa niektorých zdrojov môže dokonca u mužov predčasné šedivenie súvisieť so zvýšeným rizikom infarktu alebo so zníženou hustotou kostí.

Preto nepomôže zmeniť vo svojom živote jednu či dve maličkosti a očakávať okamžité výsledky — jedinou cestou k úspechu je komplexná zmena životného štýlu. Všetci predsa vieme, čo z toho, čo robíme, nám škodí.

Komentáre

Pridať komentár

Na stránke by som zmenil / chýba mi:
E-mail (nepovinný):
Odoslať dotaz