Ak máte vytvorené konto prihláste sa, ak konto nemáte zaregistrujte sa
Anketa
Čo je pre vás pri nákupe potravín najdôležitejšie?
Cena
18%
Že sú vyrobené na Slovensku
31%
Známy pôvod - výrobca
42%
Blízkosť predajne
9%
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Magazín

Prečo a ako pridať špenát do stravy

rss

Špenát sa v poslednej dobe opäť dostáva do popredia medzi listovými zeleninami. V minulosti bol známy najmä zo školských jedální, ktoré ho teda nepreslávili, a z rozprávky o námorníkovi Pepkovi. Vysoký obsah živín v špenáte a fakt, že ho možno konzumovať na raňajky, obed alebo aj na večeru, ho dnes opätovne prináša na náš stôl. 

Vitamíny a minerály v špenáte

Keďže špenát je tvorený z 90% vodou, jeho energetická hodnota je veľmi nízka. Navyše sa v špenáte nachádzajú bielkoviny, lipidy, sacharidy a rozpustná i nerozpustná vláknina. Z minerálnych látok stojí za povšimnutie obsah draslíka, horčíka, vápnika, sodíka, ale obsahuje aj bór, molybdén a selén. V špenáte je aj kyselina listová a vitamíny E, K, C. Vzhľadom na zastúpenie kyseliny šťaveľovej je vhodné pri príprave špenátu k nemu pridať mlieko.

Špenátom k zdravému tráveniu a črevám

Pridaním špenátu na svoj jedálniček pomôžete svojmu tráveniu aj črevám. Živiny v špenáte totiž podporujú funkciu pečene tým, že zabráňujú množeniu škodlivých baktérií v čevnej mikroflóre. Špenát má aj protizápalové vlastnosti. Tie znižujú pravdepodobnosť vzniku zvýšenej priepustnosti čriev. No a navyše vláknina v špenáte pomáha vo vylučovaní odpadových látok a toxínov z tela.

Pre krásnu pokožku si naordinujte špenát

Obsah vitamínu C a A v špenáte pomáha potlačiť poškodenie pokožky UV žiarením, ktoré môže viesť až k rakovine kože. Jeho antioxidanty zase podporujú rast nových kožných buniek a produkciu kolagénu udržujúceho elasticitu a mladý vzhľad pleti.

Lepší zrak vďaka špenátu

Luteín a zeaxantín, karotenoidy v špenáte, predlžujú a zachovávajú zdravie očí. Slúžia na filtrovanie škodlivých svetelných lúčov do rohovky a chránia citlivé tkanivá v sietnici.

Pridajte si špenát do stravy

Špenát je neuveriteľne všestranný. Niektorí hovoria, že najviac spomedzi všetkých druhov listovej zeleniny. Je obľúbený po celom svete a možno ho nájsť snáď vo všetkých svetových kuchyniach. 

Ako si špenát pripraviť na raňajky

Na raňajky si môžete pripraviť špenát vo forme smoothie nápoja. Pokiaľ nemáte radi špenátovú chuť, je toto tá správna voľba pre vás. Chuť špenátu v smoothie totiž prekryjú ostatné ingrediencie, či už použijete jablko, banán, ananás alebo kombináciu všetkých.

Špenát na obed

Na obed odporúčame nahradiťv prílohe zelený šalát špenátom. Prichystáte si tak výborný šalát ku akémukoľvek jedlu. Samozrejme, môžete si špenát pripraviť aj na pare, alebo z neho uvariť polievku.

Večera so špenátom

Veľmi chutné sú špenátové cestoviny so syrom alebo kombinácia špenátu s pestom. Naservírovať si však môžete aj špenátovú pizzu.

 

Fotogaléria

Komentáre

Pridať komentár

Na stránke by som zmenil / chýba mi:
E-mail (nepovinný):
Odoslať dotaz