Ak máte vytvorené konto prihláste sa, ak konto nemáte zaregistrujte sa
Anketa
Čo je pre vás pri nákupe potravín najdôležitejšie?
Cena
16%
Že sú vyrobené na Slovensku
31%
Známy pôvod - výrobca
44%
Blízkosť predajne
9%
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Magazín

Zdravé kombinácie jedál

rss

Z hľadiska výživy nie je dôležité dbať len na to, čo jete, ale i na to, ako to jete. Ukázalo sa, že kombinácie niektorých potravín môžu zvýšiť množstvo absorbovaných vitamínov, minerálov a živín z potravy. Skúste vyskúšať niektorú z týchto kombinácií:

Brokolica a citrusové šťavy

Polejte citrónovou šťavou dusenú brokolicu alebo zmiešajte trochu pomarančovej šťavy s restovanou brokolicou. Vitamín C, ktorý je v citrusovej šťave pomôže vášmu telu absorbovať viac železa rastlinného pôvodu. Podobne je to so špenátom, zelenou fazuľkou a tofu.

Vajcia a zelenina

Vajcia majú veľmi vysokú nutričnú hodnotu samé o sebe, keďže v jednom veľkom vajíčku je až 6g vysokokvalitných bielkovín. Ak však zjete vajíčka spolu so zeleninou, napríklad so špenátom, vaše telo absorbuje ešte viac živín, predovšetkým vitamínu E, ktorý je silným antioxidantom.

Ryža a fazuľa

Potraviny ako vajcia, kuracie a hovädzie mäso obsahujú všetkých 9 esenciálnych aminokyselín, ktoré sú potrebné na vytváranie svalovej hmoty, kolagénu a ďalších proteínov. Organizmus si nedokáže tieto aminokyseliny nasyntetizovať sám, musí ich preto prijímať z potravy. Ak chcete aminokyseliny prijímať aj z iných zdrojov, ako z vyššie spomenutých, skúste ryžu a fazuľu. Ideálne je tieto dve potraviny na tanieri spárovať, pretože aminokyseliny v ryži vhodne doplnia tie vo fazuli.

Grilované mäso a rozmarín

Pri grilovaní mäsa sa môžu vytvoriť karcinogénne látky nazývané heterocyklické amíny. Ak však na mäso pridáte rozmarín alebo si z neho (či iného jemu podobného korenia) pripravíte marinádu, môže to zabrániť tvorbe týchto látok a budete jesť zdravšie.

Paradajky a olivový olej

Paradajky okrem vitamínu C, ktorý je najmä okolo jadierok v rôsolovitej dužine (preto by ste ju pri krájaní paradajok nemali vyhadzovať, ale tiež pridať k jedlu:) ), obsahujú aj lykopén. Lykopén je látka, ktorá zabraňuje rastu rakovinových buniek. Najlepšie sa uvoľňuje a je najúčinnejší po tepelnej úprave paradajok.No a prečo paradajky a olivový olej? Odpoveďou je lepšie vstrebávanie lykopénu do tela po použití olivového oleja pri príprave paradajok.

Zdroj: Foodnetwork.com

Komentáre

Pridať komentár

Na stránke by som zmenil / chýba mi:
E-mail (nepovinný):
Odoslať dotaz