Ak máte vytvorené konto prihláste sa, ak konto nemáte zaregistrujte sa
Anketa
Čo je pre vás pri nákupe potravín najdôležitejšie?
Cena
17%
Že sú vyrobené na Slovensku
31%
Známy pôvod - výrobca
44%
Blízkosť predajne
9%
Magazín

Zázračné ovsené vločky

rss

Ovsené vločky pomáhajú stabilizovať hladinu glukózy (krvného cukru) a udržiavať na uzde :) hladinu cholesterolu v krvi. Vďaka vyváženému pomeru rozpustnej a nerozpustnej vlákniny prospievajú nášmu tráveniu a chránia tráviaci trakt pred niektorými z najobávanejších ochorení modernej doby.

Ovsené vločky predstavujú ľahko stráviteľný základ zdravého stravovania. Obsahujú skvelo doladený mix zložených sacharidov, rastlinných bielkovín a kvalitných tukov (vrátane nenasýtených mastných kyselín). Potešia obsahom vitamínov (B1, B6, E...), ale aj minerálov (vápnik, železo...). Konzumácia ovsených vločiek pomáha proti stresu, slúži ako prevencia cukrovky a srdcovocievnych ochorení.

Pravidelná konzumácia ovsených vločiek prospieva:

  • tráviacemu traktu,
  • srdcovocievnemu systému,
  • nervovej sústave (chráni pri strese, napr. počas skúšok),
  • peknej pleti, vlasom a nechtom,
  • celkovej zdravotnej a telesnej kondícii...

Práve ovsené vločky sú jednou z mála skutočne zdravých potravín na pultoch našich obchodov. Okrem toho, že ovos už od stredoveku slúžil našim predkom ako výživná potravina, jeho pozitívne zdravotné účinky objavili už vtedajší liečitelia. Bol stravou sedliakov, ale aj bojovníkov. Pomáhal pri rekonvalescencii a naberaní síl po zranení, pri ekzémoch, problémoch s trávením a štítnou žľazou. Aj v dávnych dobách raného stredoveku sa konzumoval vo forme výdatných sladkých a slaných kaší. Neskôr bol ovos vytlačený inými druhmi obilia, stále sa však využíval, napríklad ako vynikajúce krmivo pre kone.

Ovsené vločky nie sú len zdravé, ale aj chutné. Dajú sa dokonca konzumovať za surova, len tak lyžicou :) po rozbalení sáčku (extra dôkladne požuť!). Aby to však bolo zaujímavejšie, môžete si ich prisypať napríklad do jogurtu (a už k nemu nepotrebujete ten nezdravý biely rohlík). Biely nesladený jogurt s poriadnou hrsťou ovsených vločiek, primiešanými pár hrozienkami či sekanými vlašskými orechmi (a rôznymi dobrými semienkami) už predstavuje celkom solídne raňajky alebo desiatu. Ovsené vločky dokonca dokážu aj pri klasických supermarketových jogurtoch (plných cukru) spomaliť vstrebávanie cukru a udržať hladinu krvného cukru bez väčších výkyvov.

Na záver šálkový recept na jednoduchú ovsenú kašu:

Šálku ovsených vločiek zalejte 2 šálkami vody a nechajte aspoň hodinu vločky pekne mäknúť. Pridajte 2 šálky mlieka, štipku soli a dajte variť za stáleho miešania, aby vznikla hustá kaša. Do hotovej kaše pridajte rozpustené maslo,  50 gramov práškového cukru a 1 balíček vanilkového cukru. Ak chcete spraviť niečo pre svoje zdravie, nahraďte klasický práškový cukor z obchodu doma zomletým trstinovým alebo brezovým cukrom. Pred podávaním môžete vyzdobiť ovocím. Dobrú chuť :-).

Komentáre

Pridať komentár

Na stránke by som zmenil / chýba mi:
E-mail (nepovinný):
Odoslať dotaz