Ak máte vytvorené konto prihláste sa, ak konto nemáte zaregistrujte sa
Anketa
Čo je pre vás pri nákupe potravín najdôležitejšie?
Cena
17%
Že sú vyrobené na Slovensku
31%
Známy pôvod - výrobca
44%
Blízkosť predajne
9%
Magazín

Začnite posilňovať svoju imunitu už v letných mesiacoch

rss

Našu imunitu začíname skúšať už s nástupom chladného sychravého jesenného počasia, kde nejeden z nás podľahne vírusovému alebo bakteriálnemu infekčnému ochoreniu. Štatistiky tvrdia, že každý Slovák trpí prechladnutím s kašľom a nádchou priemerne dvakrát za rok. Preto na našu imunitu musíme myslieť skôr a začať ju posilňovať už v lete.

Občas sa ocitneme v situácii, kde ťažko bojovať proti týmto ochoreniam. No pomocou konkrétnych preventívnych opatrení môžeme dosiahnuť, aby naša imunitná obrana bola posilnená a pôvodcom ochorenia sme dali čo najmenšiu šancu na napadnutie nášho organizmu.

Tipov na posilňovanie imunity máme niekoľko. Medzi odporúčané tipy patrí: viac ovocia a zeleniny v strave, pitie čerstvých ovocných štiav, dostatok minerálnych látok a samozrejme nesmieme zabúdať na najdôležitejšiu vec a tou je pohyb. V prípade, ak organizmus pociťuje deficit vitamínov alebo minerálov, dochádza k zníženiu nášho imunitného systému. Stávame sa tak náchylnejšími na rôzne infekcie a ochorenia. Preto musíme dbať na to, aby naša strava bola dostatočne vyvážená. Imunitu je možné vylepšiť aj prostredníctvom vhodne zloženej diéty, do ktorej sú zaradené potraviny, ktoré podporujú odolnosť organizmu.

Jogurt

V každom jogurte, ktorý si vyberieme sa nachádzajú prospešné baktérie – probiotiká. Podporujú a posilňujú imunitu človeka v gastrointestinálnom trakte, kde sa stretávajú choroboplodné baktérie, ktoré sú schopné oslabiť našu obranyschopnosť. Preto by sme mali dbať na to, aby naše črevá boli zdravé.

Cesnak

Jeho vplyv a prospešnosť na silnejší imunitný systém nie je síce vedecky dokázaný, no je známy po celé generácie. Preto odporúčame si to vyskúšať, či to naozaj funguje.

Mrkva

Je taktiež vhodná pri posilňovaní imunity. V prvej fáze obranyschopnosti organizmu sa nachádza koža, ktorá prichádza do kontaktu s rôznymi baktériami. Môžeme si pomôcť klasickým a jednoduchým umývaním rúk, ale aj priebežným dopĺňaním vitamínu A, ktorý sa nachádza v mrkve. Vitamín A okrem toho, že nám slúži pri posilňovaní nášho imunitného systému, je vhodný aj pri ozdravovaní našej pokožky.

Čierny čaj

Je vhodný pri prvých príznakoch nachladnutia, preto ak vás začína bolieť hrdlo, je najlepšie ak si pripravíte čierny čaj. Obsahuje aminokyseliny – L-theanín, ktoré pomáhajú posilňovať našu imunitu. Po vypití šálky čierneho čaju vaša bolesť určite poľaví.

Kešu oriešky

Bohatý zdroj na zinok, ktorý nám pomáha pri udržiavaní zdravej pokožky, vlasov, nechtov, ale aj imunitného systému. Zinok je potrebný pre náš organizmus na aktiváciu T-lymfocytov, ktoré bojujú s baktériami v našom tele. Hovädzie, bravčové, krabie mäso taktiež cereálie a fazuľa sú veľmi dobrým zdrojom zinku.

Okrem dodržiavania  stravovania vám prinášame aj ďalšie užitočné rady, ktoré posilnia vašu imunitu:

- Otužovanie – nám pomáha znižovať mieru infekcií, ale aj zrýchľuje a zlepšuje priebeh ochorení.  Zaručený úspech môžeme dosiahnuť v prípade saunovania, hydroterapie a pohybovej terapie, vodoliečby a klímaliečby.

- Telesná aktivita – ukazuje pozitívne účinky. Nemáme na mysli vrcholový športový výkon, ale pravidelnú telesnú činnosť akou je napríklad plávanie, beh alebo bicyklovanie.

- Odbúravanie stresu – dosiahneme pomocou techník uvoľňovania ako je joga, qui gong alebo autogénny tréning. Veľmi jednoduchým tipom na odbúravanie stresu je dostatočný spánok.

- Fytoterapia – pomocou rastlín a rastlinných častí pomáha pri preventívnom posilňovaní nášho imunitného systému.

- Ochranné očkovania – slúžia na získanie aktívnej imunity, ktorá vydrží mesiace.

 

 

Komentáre

Pridať komentár

Na stránke by som zmenil / chýba mi:
E-mail (nepovinný):
Odoslať dotaz