Ak máte vytvorené konto prihláste sa, ak konto nemáte zaregistrujte sa
Anketa
Čo je pre vás pri nákupe potravín najdôležitejšie?
Cena
17%
Že sú vyrobené na Slovensku
31%
Známy pôvod - výrobca
44%
Blízkosť predajne
9%
Magazín

Zachráňte svoje srdce

rss

Kardiovaskulárne ochorenia sú daňou za náš „moderný“ štýl života. Viete ako, a akými potravinami sa im dá predchádzať?

Kardiovaskulárne problémy – to nie je len infarkt

Srdcovo-cievny aparát nie je ohrozovaný len známym infarktom myokardu, ale aj kôrnatením tepien (arterioskleróza) alebo anginou pectoris. Do tejto skupiny ochorení patrí tiež mozgová mŕtvica a iné vážne zdravotné problémy. Ženy sú pred infarktom do značnej miery chránené hormónmi až do príchodu menopauzy. Pre mužov aj ženy však platí, že s vyšším vekom sa riziko srdcovo-cievnych problémov zvyšuje. Prevencii napomáha aktívny spôsob života:

  • dostatok fyzickej námahy, športu a pohybu na čerstvom vzduchu,
  • vyhýbanie sa stresu, aktívnemu aj pasívnemu fajčeniu,
  • kontrola a udržiavanie správneho krvného tlaku a telesnej hmotnosti.

Dlhodobé užívanie nízkych dávok Aspirínu?

Práve pri prevencii pred kardiovaskulárnymi ochoreniami zohráva Aspirín významnú úlohu. Patrí medzi tzv. protizrážanlivé lieky. Aspirín „riedi krv“ eliminovaním nadmerných zhlukov krvných doštičiek. Podporuje teda prietok krvi cievami a vo výsledku dobré zásobovanie tkanív organizmu (vrátane srdca). Aby nedráždil žalúdok, bola vyvinutá jeho verzia (Aspirin Protect) ktorá sa rozkladá až v tenkom čreve (teda nedráždi sliznicu žalúdka). V každom prípade sa pred dlhodobým preventívnym užívaním aspirínu poraďte so svojim lekárom.

Zdravá strava ako prevencia pred infarktom

Menej tuku, cholesterolu, cukru, soli a konzervantov. Pre vysoký obsah antioxidantov je vynikajúcou prevenciou hrozno – samozrejme vypestované bez chemických postrekov, najlepšie z vlastnej záhrady alebo od BIO farmára. Pozitívne účinky pravidelného príjmu malého množstva kvalitného červeného vína sú podľa niektorých zdrojov nespochybniteľné. Víno sa však dá ľahko nahradiť práve konzumáciou omnoho bezpečnejšieho hrozna. Denná dávka surovej a varenej zeleniny a ovocia by mala dohromady dosahovať aspoň 500 gramov na osobu. Pridajte si do stravy zásadotvorné potraviny, orechy (vlašské aj lieskové), celozrnné pečivo, strukoviny, fermentované mliečne jogurty (jogurt, zakysanka, kefír, acidofilné mlieko).

Ľahko dostupné zázračné potraviny pre vaše srdce:

jablká arašidy brokolica
cícer fenikel paradajka
losos tuniak makrela
pohánka čierna fazuľa čučoriedky
čerešne tekvicové semiačka ovos (ovsené kaše)
ľanové semiačko

extra panenský olivový olej (ako náhrada bežných tukov)

repkový olej
cesnak figy škorica
hovädzie mäso ovsené vločky pomaranče
grapefruity kurkuma kvasnice
mandle  mrkva zelený čaj
špargľa kakao hrozno
čakanka avokádo špenát
mandle oregano  

 

Komentáre

Pridať komentár

Na stránke by som zmenil / chýba mi:
E-mail (nepovinný):
Odoslať dotaz