Ak máte vytvorené konto prihláste sa, ak konto nemáte zaregistrujte sa
Anketa
Čo je pre vás pri nákupe potravín najdôležitejšie?
Cena
16%
Že sú vyrobené na Slovensku
31%
Známy pôvod - výrobca
44%
Blízkosť predajne
9%
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Magazín

Užitočné rady s ktorými dokážete ovládnuť svoj nenásytný žalúdok

rss

Neraz počas pracovnej doby pociťujete hlad, ktorý nie je možné tak ľahko ignorovať. Spôsobuje sa tým nielen nesústredenosť na prácu, ale aj nepríjemné pocity. Ihneď tak začnete premýšľať nad myšlienkou, čím by som svoj škvŕkajúci žalúdok utíšil. Nie je podstatné, či obed bol pred hodinou alebo nie. Žalúdok je jednoducho na prvom mieste.

Následne sa rozhodnete navštíviť najbližší obchod a nakúpiť všetko, čo vám udrie do oka. Samozrejme nakúpite toho viac, ako ste pôvodne chceli. Neodporúčame chodiť do obchodu s prázdnym žalúdkom!

Pomôcť by vám mohli nasledujúce potraviny:

Mandle

Obsahujú veľké množstvo antioxidantov, horčíka, ale aj vitamínu E, preto nám na umlčanie žalúdka bude stačiť len jedna hrsť. S mandľami a ani orechmi to netreba veľmi preháňať vzhľadom na to, že sú vysokokalorické.

Zázvor

Obsahuje látky, ktoré podporujú trávenie. Je vhodnou ingredienciou do sladkých, ale aj slaných jedál. Vie dodať jedlu veľmi lahodnú chuť. Zázvor zariadi efektívne trávenie, a preto sa pocit hladu dostaví až vtedy, keď telo opäť potrebuje jedlo.

Avokádo

Je veľkým zdrojom vlákniny a zdravých mononenasýtených mastných kyselín. Tieto kyseliny sú schopné vyslať do mozgu signál, že žalúdok je už plný. Taktiež aj vláknina je pre pocit nasýtenia veľmi dôležitá.

Vajíčka

Stačí len jedno malé vajce, ktoré môžete skonzumovať napríklad na raňajky. Dokáže vás zasýtiť na dlhšiu dobu ako koláč alebo pečivo, ktoré obsahujé množstvo sacharidov. Je schopné rýchlo spôsobiť hlad. Vajcia obsahujú veľké množstvo bielkovín.

Zeleninová polievka

Polievky slúžia na rýchle zasýtenie žalúdka ešte skôr, ako začnete konzumovať hlavné jedlo. Veľmi vhodnou voľbou je nízkokalorický zeleninový vývar. Vyhýbajte sa slaným a krémovým polievkam.

Tmavá čokoláda

Aj na tmavú čokoládu si treba dať pozor a netreba ju zjesť celú na posedenie. Na zasýtenie žalúdka sú vhodné tmavé čokolády s minimálne 70-percentným obsahom kakaa. Gríf spočíva v trpkej chuti čokolády, ktorá je schopná vyslať telu signál, aby utíšilo chuť do jedla. Čokoláda obsahuje aj ďalšieho pomocníka a to kyselinu steárovú, ktorá spomaľuje proces trávenia.

Tofu

Množstvo ľudí považuje jeho chuť za veľmi nevýraznú, no vegetariáni si naopak na ňom radi pochutnajú. Ak sa neradíte k veľkým milovníkom pre jeho chuť, skúste vyskúšať údené tofu, ktoré chutí úplne odlišne. Taktiež tofu obsahuje genisteín, ktorý potlačí vašu chuť do jedla.

Wasabi

Najčastejšie sa podáva k sushi z dôvodu lepšieho a rýchlejšieho zasýtenia. Wasabi má aj protizápalové účinky.

Škorica

Jej sila spočíva v znižovaní hladiny cukru v krvi, čo je veľmi významné pri ovládaní chuti. Škoricou si môžete ochutiť vašu ovsenú kašu či ranné cereálie.

Losos

Všetky druhy rýb, ako aj losos obsahujú omega-3 mastné kyseliny. Konzumovaním rýb sa zvyšuje hladina leptínu v tele, ktorá následne potláča chuť do jedla.

Ovsená kaša

Ovsené vločky vedia dať zabrať nášmu žalúdku. Ten ich totižto trávi pomalšie ako iné potraviny, takže hlad sa ozve až po niekoľkých hodinách. V prípade častejšej konzumácie ovsených vločiek treba byť opatrný pri sladení.

 

Prinášame vám aj ďalšie užitočné rady, ktoré by vám mohli pomôcť:

- Dodržiavajte pitný režim, aby nedošlo k dehydratácií tela. Človek preto siaha po kofeínových nápojoch alebo niečom sladkom.

- Doprajte si výdatný spánok a predíďte tak unavenosti a ospalosti, kde človek pre nedostatok energie hľadá potraviny s vysokým obsahom cukru.

- Snažťe sa byť optimistickí a spokojní a predísť tak nepríjemným a depresívnym stavom. Človek v takomto prípade neraz siahne po sladkostiach.

Komentáre

Pridať komentár

Na stránke by som zmenil / chýba mi:
E-mail (nepovinný):
Odoslať dotaz