Ak máte vytvorené konto prihláste sa, ak konto nemáte zaregistrujte sa
Anketa
Čo je pre vás pri nákupe potravín najdôležitejšie?
Cena
16%
Že sú vyrobené na Slovensku
31%
Známy pôvod - výrobca
44%
Blízkosť predajne
9%
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Magazín

Tipy na zdravý spánok

rss

Dobrý spánok je základom zdravia a spokojnosti. Stále viac ľudí má však problémy s večerným zaspávaním. Ak patríte medzi nich, máme pre vás pár tipov ktoré by vám so zaspávaním mohli pomôcť.

Nárast nespavosti v 21. storočí začína pripomínať epidémiu. Aj keď u každej osoby trpiacej nespavosťou ide o individuálnu kombináciu príčin, niektoré faktory sa často opakujú:

- konzumácia dráždivých, ťažko stráviteľných alebo priemyselne vyrábaných jedál a nápojov,

- narušenie prirodzeného biorytmu prácou na nočné zmeny, nočnou zábavou, nepravidelným rytmom spánku a bdenia,

- nedostatočná fyzická námaha a nedostatok pohybu v priebehu dňa,

- duševné problémy a starosti, neskoré ranné vstávanie atď.

Ktoré potraviny vám pomôžu večer zaspať?

1. Klasikou je lyžica kvalitného medu cca hodinu pred odchodom do postele.

2. Overeným uspávadlom je čaj z medovky lekárskej, ktorý má výrazne upokojujúce účinky.

3. Z ovocia sa odporúča dať si hodinu pred spaním banán, dôkladne požuté jablko alebo kvalitné datle.

4. Upokojujúce účinky má aj pohár vlažného mlieka (prípadne s troškou medu) tesne pred spaním.

5. Dobrý spánok podporuje pravidelná konzumácia morských rýb s obsahom omega 3 mastných kyselín (losos, makrela, sleď...).

6. K dobrému spánku pomáha aj večera v podobe kvalitného jogurtu – namiesto presladených jogurtov zo supermarketu uprednostnite vlastný jogurt z domáceho jogurtovača.

7. Spomedzi zeleniny je spánku prospešný napríklad čerstvo spravený hlávkový šalát, alebo pohár mrkvovej šťavy – opäť uprednostnite domácu mrkvovú šťavu z vlastného odšťavovača pred presladenými šťavami zo supermarketov.

To však nie je všetko

Ak máte problémy s večerným zaspávaním, skúste sa večer pred spaním unaviť fyzickou námahou. Nepotrebujete na to fitness centrum ani stroje na cvičenie – intenzívne drepy, kľuky, sedy a ľahy pri otvorenom okne robia zázraky. Dôležité je zbaviť sa denného stresu a zabudnúť na bežné starosti, poriadne sa rozhýbať a zhlboka rozdýchať. Užitočné je cvičenie jogy – napríklad akujogy.

Máte vlastný tip na dobrý spánok? Napíšte do komentárov :)

 

TIP: Prečítajte si aj ostatné tipy a návody, ktoré môžete nájsť tu.

Komentáre

Pridať komentár

Na stránke by som zmenil / chýba mi:
E-mail (nepovinný):
Odoslať dotaz