Ak máte vytvorené konto prihláste sa, ak konto nemáte zaregistrujte sa
Anketa
Čo je pre vás pri nákupe potravín najdôležitejšie?
Cena
17%
Že sú vyrobené na Slovensku
31%
Známy pôvod - výrobca
44%
Blízkosť predajne
9%
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Magazín

Na zdravý životný štýl nikdy nie je neskoro

rss

Žiť (a myslieť) zdravo nie je náročné. Nevyžaduje si to extrémne finančné náklady, ani železné svaly supermana. Začať sa dá kedykoľvek. Platí však nekompromisné – čím skôr, tým lepšie. Preto nestrácajte čas a začnite už dnes.

Čo ovplyvňuje naše zdravie?

Do značnej miery naše prostredie – globálny stav ovzdušia a vody, chemické látky v interiéroch a oblečení, všadeprítomný elektrosmog. Ľahšie ovplyvniteľným faktorom je naše správanie: stravovacie návyky, dostatok alebo nedostatok pohybu, schopnosť alebo neschopnosť vymaniť sa z vplyvu stresových situácií. Väčšina z nás má ešte vždy na výber či uprednostní zdravší životný štýl, alebo bude pasívne čakať na príchod „civilizačných“ ochorení.

Nepriatelia zdravého životnému štýlu:

1. Cigarety (aktívne aj pasívne fajčenie) dokážu vďaka vysokému obsahu karcinogénnych látok (spomeňme aspoň nikotín, decht, kyanovodík, amoniak) spoľahlivo eliminovať akékoľvek snahy o zdravý životný štýl.

2. Alkohol je návykový a vo vysokých dávkach patrí k najnebezpečnejším nepriateľom človeka. Účinky na organizmus sú devastujúce nielen po fyzickej, ale aj po psychickej stránke – dochádza až k zmene osobnosti.

3. Negatívny stres, hnev, strach a duševné depresie – tieto emócie prispievajú k svalovému napätiu, nerovnováhe a prekysleniu organizmu. Cesta k zdraviu nevedie cez hádky a nenávisť.

4. Pasívny, sedavý spôsob života je so zdravým životným štýlom nezlučiteľný. Pohyb je život – naše svalstvo, trávenie, kardiovaskulárna sústava ale aj psychika pri nedostatočnej fyzickej námahe postupne zlyhávajú.

Ako žiť zdravo? Zabezpečte si:

- pohyb na čerstvom vzduchu

- každodennú fyzickú námahu

- dostatok spánku – netrávte noci prácou ani zábavou

- pestrú a rozmanitú stravu najlepšie v bio kvalite z vlastnej záhradky, alebo od miestnych farmárov

- viac zásaditého ovocia a zeleniny (v surovom aj varenom stave)

- menej mäsa a priemyselne spracovaných výrobkov

- ryby niekoľkokrát týždenne

- probiotické mliečne výrobky a mlieko od dojníc chovaných prirodzeným pastevným odchovom

- spestrenie každodenného pečiva aj o iné obilniny ako je pšenica

- menej rafinovaného cukru a soli v strave

- dobrú náladu :)

Jedlo vždy prijmite s láskou a sústreďte sa na jeho dôkladné žutie. Nemusíte sa cítiť previnilo :) za občasnú „nezdravú“ pochúťku, tešte sa z každého jedla. Minimalizujte vysedávanie za TV/PC a nájdite si vhodný spôsob ako si pocvičiť. Kľudne aj priamo vo vašom byte a bez špeciálneho náradia (kliky, drepy...). Dnes lekári odporúčajú „aspoň 30 minút pohybu denne“. To je zúfalo málo, ešte pred storočím každý zdravý človek prešiel denne kilometre, naši prapredkovia – zberači a lovci – boli v pohybe celý deň. Všetci podvedome cítime a vieme, čo si naše zdravie vyžaduje. Stačí spraviť prvý krok, najlepšie ešte dnes.

Komentáre

Pridať komentár

Na stránke by som zmenil / chýba mi:
E-mail (nepovinný):
Odoslať dotaz