Ak máte vytvorené konto prihláste sa, ak konto nemáte zaregistrujte sa
Anketa
Čo je pre vás pri nákupe potravín najdôležitejšie?
Cena
17%
Že sú vyrobené na Slovensku
31%
Známy pôvod - výrobca
44%
Blízkosť predajne
9%
Magazín

Magnézium - Príznaky nedostatku + ako jednoducho zvýšiť príjem horčíka?

rss

Varovné signály, ktoré upozorňujú na nedostatok horčíka

Horčík je jeden z najdôležitejších minerálov v ľudskom tele. Ako je možné, že je jeho nedostatočné množstvo až deficit v súčasnej strave tak podceňovaný? Okrem kostí sa nachádza aj skoro vo všetkých orgánoch. Je esenciálny pre väčšinu biologických procesov. Ovplyvňuje viac ako 350 životne dôležitých bunkových funkcií. Vyskytuje sa v srdci, svaloch a obličkách. Jeho nedostatok môže byť pre náš organizmus veľmi nebezpečný. A predsa sa deficit horčíka tak veľmi podceňuje! Poznáte 9 najviditeľnejších príznakov nedostatku horčíka a rád

1. Časté neznesiteľné bolesti hlavy

Existuje veľa príčin bolenia hlavy. Taktiež po nadmernej konzumácii alkoholu telo trpí nedostatkom cenných minerálnych látok, ako je napríklad horčík. Prvou pomocou by malo byť práve doplnenie týchto minerálov. Dlhodobý deficit horčíka sa prejavuje vo forme ťažkej migrény a tenznej bolesti hlavy. Skúste jesť viac potravín bohatých na horčík, alebo vyskúšajte horčík doplniť inou cestou. Ak migrény pretrvávajú, vyhľadajte lekársku pomoc,  príčina môže byť oveľa vážnejšia ako nedostatok minerálov.

2. Sklon k častým zraneniam

Horčík je dôležitý nielen pre zdravie svalov. Vplýva na správnu funkciu kostí a celého pohybového aparátu. Jedným z hlavných vonkajších znakom deficitu horčíka je osteoporóza. Ľudia, ktorí trpia osteoporózou sú náchylnejší na zranenia a majú slabšie svaly ako ostatní ľudia. To je spôsobené tým, že horčík je jedným z hlavných stavebných kameňov svalov, spolu s proteínmi. Dodajte telu dostatok vápnika a horčíka, môže to výrazne znížiť úrazovosť.

3. Svalové kŕče

Jednou z mnohých kľúčových úloh horčíka je pomáhať uvoľňovať svalstvo. Horčík priaznivo ovplyvňuje bunkové funkcie. Pacienti trpiaci nedostatkom horčíka sa sťažujú na časté svalové kŕče. Rovnaké symptómy sú spojené aj s nedostatkom draslíka. Preto skúste zvýšiť príjem horčíka a draslíka a sledujte ako svaly zareagujú.

4. Hypertenzia

Vysoký krvný tlak je ďalším znamením nedostatku horčíka. Vysoký krvný tlak môže byť tiež spôsobený zvýšeným príjmom sodíka. Nedostatok horčíka je druhý najčastejší dôvod hypertenzie. Predtým ako začnete užívať horčík, nevynechajte meranie tlaku a pri iných zdravotných problémoch sa prednostne poraďte so svojím lekárom!

5. Neprimerané hodnoty cukru v krvi

Nedostatok horčíka nepriaznivo súvisí s cukrom v krvi. Pacienti sa sťažujú na neustálu únavu až apatiu. Horčík je zodpovedný za správne vstrebávanie glukózy a jeho účinky na pre vyrovnávanie hladiny cukru v krvi netreba zanedbávať. U ľudí s dlhodobým nedostatkom horčíka je zvýšené riziko cukrovky! 

6. Nespavosť

Na nespavosť sa sťažuje stále viac ľudí. Hlavným vinníkom je stres. Príčinou môže byť aj nedostatok horčíka.

Chodíte spávať v rovnakom čase, máte presne stanovený spánkový režim a napriek tomu sa v noci budíte? Môže za to nízka hladina horčíka!

7. Úzkosť a depresia

Akí sú najväčší „strašiaci“ 21. storočia? Depresia a úzkosť. Ak trpíte depresiou, pocitmi úzkosti či záchvatmi paniky, príčinou môže byť deficit horčíka. Horčík je zodpovedný za zlepšenie nálady a upokojenie vášho tela. Pravidelné užívanie horčíka môže výrazne ovplyvniť náladu a celkovú pohodu! Predtým ako nasadíte "ťažké delostrelectvo" predpísaných silných liekov a antidepresív, vyskúšajte doplniť tento dôležitý minerál!

8. Intenzívne bolesti svalov (fibromyalgia)

Okrem svalových kŕčov sú ďalším príznakom aj neopodstatnené bolesti svalov. Začnite dopĺňať horčík a sledujte, či sa bolesti svalov zmiernia!

9. Zápcha a nepravidelné pohyby čriev

Ďalším častým symptómom deficitu horčíka je zápcha a nepravidelné pohyby čriev. Ak sa u Vás vyskytuje viacero týchto symptómov, zvážte niektorú z foriem doplnenia tohto dôležitého minerálu.

Ako jednoducho zvýšiť príjem horčíka?

Na doplnenie minerálu nie je nutné siahať  po tabletových doplnkoch. Aj keď naše telá nie sú schopné ho produkovať, telo si môže potrebnú dávku horčíka zabezpečiť z rôznych potravín a nápojov. Aká je najjednoduchšia cesta? Stačí mierna zmena jedálnička a zaradenie potravín prirodzene bohatých na horčík. Ktoré to sú? Vyklíčené orechy, tekvicové a iné semienka, zelenina a ovocie (napríklad banány a avokáda).

Čo v prípade vážnejšieho nedostatku?

Ak trpíte závažným nedostatkom, samotné potraviny nemusia v doplnení potrebného množstva stačiť. Vtedy je vhodné siahnuť po horčíku vo forme multivitamínu alebo účinnej zmesi minerálov. Doplnky s obsahom horčíka sú navrhnuté tak, aby boli ľahko spracované a vstrebávané do tela. Majú veľmi silné zmesy minerálov, ktoré pracujú synergicky a pôsobia na rôznych úrovniach.

Magnézium sa výborne vstrebáva aj cez kožu

Zaujímavý je aj spôsob jeho dopĺňania vo forme oleja priamo na pokožku. Recept na jeho domácu výrobu Vám prinesieme v ďalšom článku. 

Zdroj: spiritscienceandmetaphysics.com, mercola.com

Fotogaléria

Komentáre

Pridať komentár

Na stránke by som zmenil / chýba mi:
E-mail (nepovinný):
Odoslať dotaz