Ak máte vytvorené konto prihláste sa, ak konto nemáte zaregistrujte sa
Anketa
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Magazín

Akú jarnú zeleninu si dať na tanier

rss

S jarným počasím a slniečkom začíname mať aj iné chute. Čoraz menej nás lákajú ťažké mäsité jedlá a siahame po čerstvej zelenine. Tú netreba ani dlho pripravovať, pretože jej chuť vynikne aj po krátkom vare, či za surova. Akú jarnú zeleninu si teda vybrať, aby sme si nielen čo najlepšie pochutnali, ale aby nám aj pomohla?

Kaleráb na imunitu

Keďže kaleráb obsahuje vitamín C a aj cenný selén, tak napomáha pri zvyšovaní imunity predovšetkým takto na jar. Zároveň pôsobí preventívne proti rakovine a pomáha pri krvotvorbe. Nezabúdajme pri konzumácii ani na jeho listy, v ktorých je oveľa viac vitamínu C, vápnika, draslíka a železa ako v kalerábovej buľve. Môžeme ich pridať do šalátov, či polievky.

Špargľa na mnoho spôsobov

Aj špargľa patrí medzi jarné super zeleniny najmä pre vysoký obsah vitamínov B a K, kyseliny listovej, draslíka, selénu. Pomáha pri regulácii krvného tlaku a posilňuje funkciu obličiek. Špargľu si môžete pripraviť varenú, dusenú, či v cestíčku. Nezabudnite však, že pri jej príprave je lepšie zvoliť tenšie stonky a variť len jej vrchné konce, nie tvrdé spodné stonky.

Pór na srdce

Pór chráni pred ochoreniami srdca a znižuje vysoký krvný tlak vďaka vysokému množstvu sulfidov. Luteín a zeaxantín posilňujú oči. Najjednoduchšie si ho pripravíme pokrájaním na krúžky a osmahnutím na masle. Následne stačí už len pridať soľ, mleté čierne korenie a podusiť 10 minút. Hotový pór pokvapkajte citrónovou šťavou a troškou olivového oleja.

Rukola do šalátov a cestovín

Listy rukoly, ktoré sú veľmi podobné púpave, sú chuťovo najlepšie hneď z jari, kedy je ich chuť najjemnejšia. Je bohatou zásobárňou kyseliny listovej a vitamínov A a C. Jej príprava je veľmi jednoduchá - stačí ju umyť, nakrájať a pridať do akéhokoľvek šalátu, či cestovín. 

Jarná cibuľka je najlepšia surová

Hádam najlepšou surovou jarnou zeleninou je cibuľka. Stačí ju len nakrájať, posypať ňou chlieb natretý masťou, či maslom, prisypať do šalátu alebo polievky a dodá nám potrebné vitamíny C, B1, A, draslík aj kyselinu listovú.

Reďkovka na obličky

Reďkovku si môžeme tiež dopriať surovú s pečivom alebo v šaláte, odšťavenú, či zohriatu ako súčasť jedla. Má pozitívny vplyv na trávenie a činnosť obličiek, podporuje imunitu, ničí baktérie a povzbudzuje chuť k jedlu.

Máte nejakú obľúbenú jarnú zeleninu? Ako si ju pripravujete?

 

 

Fotogaléria

Komentáre

Pridať komentár

Na stránke by som zmenil / chýba mi:
E-mail (nepovinný):
Odoslať dotaz