Ak máte vytvorené konto prihláste sa, ak konto nemáte zaregistrujte sa
Anketa
Čo je pre vás pri nákupe potravín najdôležitejšie?
Cena
17%
Že sú vyrobené na Slovensku
31%
Známy pôvod - výrobca
44%
Blízkosť predajne
9%
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Magazín

Ako z obeda spraviť raňajky

rss

 

Veľa štúdii píše o tom, ako sú raňajky dôležité, a určite by sme ich nemali vynechávať. Klasické raňajky na Slovensku sú cereálie s mliekom, koláče, pečivo s lekvárom alebo šunkou a syrom. To sú typické "raňajkové" potraviny. 

Zjesť na raňajky niečo netypické, sýtejšie zabezpečí, že cez deň toho toľko nezjeme.  Vhodným jedlom na začiatok dňa je vývar, alebo japonská polievka miso.  Vďaka misu naše telo lepšie zužitkuje potraviny, ktoré zjeme počas dňa.

Úplnou samozrejmosťou na raňajky v Anglicku, Afrike alebo Južnej Amerike je fazuľa. Fazuľa znižuje cholesterol a dodáva nášmu telu energiu. Vďaka svojej sýtosti nám bez problémov pomôže prekonať kritickú dobu medzi raňajkami a obedom. 

Ako zámenu za ovsené vločky si na raňajky môžme dať celozrnnú ryžu. Dochutiť ju môžeme mliekom, ovocím, orieškami alebo rôznym korením.  Celozrnná ryža nám zabezpečí dlhodobejšie zasýtenie a lepšie myslenie.

Pestrými raňajkami môže byť aj šalát. Denne by mal človek zjesť okolo pol kila zeleniny, čo dodržuje málokto. Prečo teda nezačať jesť zeleninu už hneď od rána? Keď si k nej pridáme varené vajce alebo kúsky mäsa, pocit hladu zaženieme na dlhšiu dobu. 

K obzvláštneniu raňajok prispejú aj huby. Obsahujú vitamín B, D, draslík, selén a majú takmer nulovú kalorickú hodnotu.  V prípade zámeny lekváru alebo medu na rannom pečive hubami sa zbavíte pocitu hladu, ktorý spôsobuje cukor. 

K pečivu sú okrem húb vhodným doplnkom aj ryby.  Stačí kúsok údeného lososa alebo grilovanej ryby, poprípade tuniak. Ryby nám doplnia hladinu 3-omega mastných kyselín a vitamínu D. 

Ak uprednostňujete na raňajky radšej niečo sladšie, dobrou voľbou je tofu. Pripraviť si ho môžete nie len na sladko ako koktejl alebo iné dezerty, ale aj na slano. Záleží len na vašej chuti. Tofu je vhodné svojou nízkou kalorickou hodnotou a obsahuje len minimálne množstvo tuku a sodíka. 

Ak máte radi na pečive pomazánku, pripravte si doma hummus. Ak sa vám cícer nechce variť, na prípravu môže poslúžiť aj z konzervy. Skombinujte ho s olivovým olejom a sezamovou pastou, a chutné raňajky máte na stole. 

Komentáre

Pridať komentár

Na stránke by som zmenil / chýba mi:
E-mail (nepovinný):
Odoslať dotaz