Ak máte vytvorené konto prihláste sa, ak konto nemáte zaregistrujte sa
Anketa
Čo je pre vás pri nákupe potravín najdôležitejšie?
Cena
17%
Že sú vyrobené na Slovensku
31%
Známy pôvod - výrobca
44%
Blízkosť predajne
9%
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Magazín

Ako premôcť jarnú únavu

rss

Tajomstvom pre získanie energie je naša životospráva. To, čo jeme, koľko spíme, koľko pohybu máme, či sme spokojný... Všetky tieto faktory vplývajú na naše telo a spôsobujú, či sme unavený alebo nie.  Jednou z najzákladnejších vecí, ktorú môžeme proti únave spraviť, je upraviť si náš jedálniček. Dostatočným príjmom minerálov, vlákniny, bielkovín a dostatočným množstvom tekutín.  Výborným zdrojom tekutín sú vody s obsahom horčíka, ktorý vzpruží náš organizmus.

Fyzické a psychické vyčerpanie po zime, ktoré sa prejavuje ako jarná únava, je spôsobené chladným počasím a dlhými pobytmi v prekúrených miestnostiach. Nechodíme na čerstvý vzduch a máme nedostatok slnka.  Telo dostáva málo vitamínov a antioxidantov.

Boj proti únave

Bojovať neznamená vždy viesť vojnu. Bojovať môžeme aj proti nadváhe, alebo únave. Práve to je náš prípad.  Prinášame vám pár rád, ako vyhrať tento boj.

Čerstvá zelenina, ovocie

Konzumovaním čerstvej zeleniny a ovocia dodáme nášmu telu vitamíny, ktoré potrebuje pre správny metabolizmus a funkciu všetkých orgánov.

Obmedzenie nezdravých tukov

Tuky nevynechávajte zo svojho jedálnička úplne. Niektoré vitamíny sa vstrebávajú len prostredníctvom tukov. Tuky preto musíme rozlišovať na zdravé a nezdravé. Zdravé tuky sú napríklad nenasýtené mastné kyseliny, ktoré nájdeme v orechoch, olivovom oleji alebo avokáde, omega 3 mastné kyseliny, ktoré sú v losose alebo ľanových semiačkach.  Nič netreba preháňať.  Príliš veľká konzumácia „zdravých tukov“ zabraňuje vstrebávaniu horčíka, ktorý je pri prekonávaní jarnej únavy nenahraditeľný.

Pitný režim

Na pitný režim nesmieme zabúdať. U starých ľudí je prirodzené, že necítia smäd, ale čoraz viac ľudí v produktívnom a predproduktívnom veku zanedbáva príjem tekutín.  Každý deň by sme mali prijať 2-3l tekutín, počas horúcich letných dní aj viacej. Pozor, Káva a mlieko nie sú tekutiny ;-) Vhodným zdrojom tekutín je čistá voda, minerálne vody, ovocné a zeleninové šťavy alebo čaje. Najlepšie je striedať to a nepiť sladené nápoje.

Príjem horčíka a vitamínov

Vitamíny a minerály získavame najmä zo stravy – ovocia a zeleniny.  Nedostatok horčíka v tele sa prejavuje práve únavou, zlou koncentráciou, nespavosťou, svalovými kŕčmi a búšením srdca, padaním vlasov alebo lámaním nechtov. Príznakov je veľa.  Horčík v tele pozitívne vplýva na svaly, ktoré posilňuje, bojuje proti stresu a posilňuje nervový systém.

Čerstvý vzduch

Akákoľvek pohybová aktivita na čerstvom vzduchu je pre naše telo dobrá. Pohybom prekrvíme telo, vylúčia sa hormóny šťastia – endorfíny. Tie nám zvýšia našu pozitívnu náladu a my budeme mať dobrú náladu. Na náladu pozitívne vplýva aj slnko a jeho lúče.  Vďaka slnečným lúčom prijímame vitamín D, ktorý je potrebný pre našu imunitu.

Odpočinok

Regenerácia tela a nervovej sústavy je dôležitá.  Každý človek oddychuje iným spôsobom, všetci však potrebujeme spánok. Ideálna dĺžka spánku je 7-8 hodín, niektorým ľuďom stačí 5-6 hodín.  Za oddych sa nepovažuje sedenie za počítačom, ale celková regenerácia uvoľnením svalov.

 

Ak sa napriek dodržiavaniu pravidiel zdravého životného štýlu cítite slabý, ospalý, neváhajte a navštívte svojho obvodného lekára. Môže ísť o anémiu alebo metabolické či vírusové ochorenie, porucha činnosti štítnej žľazy, poprípade iné hormonálne poruchy.

Komentáre

Pridať komentár

Na stránke by som zmenil / chýba mi:
E-mail (nepovinný):
Odoslať dotaz