Ak máte vytvorené konto prihláste sa, ak konto nemáte zaregistrujte sa
Anketa
Čo je pre vás pri nákupe potravín najdôležitejšie?
Cena
18%
Že sú vyrobené na Slovensku
31%
Známy pôvod - výrobca
42%
Blízkosť predajne
9%
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Magazín

5 vysokokalorických potravín, ktoré sú zdravé

rss

Vysoký počet kalórii by nemal byť pre nás vždy stopkou pre konzumáciu jedál. Niektoré vysokokalorické potraviny majú totiž veľkú výživovú hodnotu, ktorá stojí za to, aby sme zvážili zaradenie týchto jedál do našej stravy.

Pistácie

Pre obsah tuku majú orechy zlú povesť a ľudia, ktorí si strážia líniu, či počet kalórii, ich často zo svojho jedálnička vylučujú. Veda však ukazuje, že kvôli kvalite tukov v orechoch by sme mali  privrieť oči nad ich množstvom. Takmer 90% tukov v pistáciách je totiž nenasýtených, čo z nich robí najzdravšie orechy. Ako dobrý zdroj bielkovín a vlákniny vám môžu pistácie pomôcť cítiť sa nasýtenými po celý deň. Navyše približne 50g pistácii denne spolu s diétou s obmedzenými nasýtenými tukmi a cholesterolom, môže znížiť riziko ochorenia srdca.

Sušené hrozienka

Niektorí ľudia sa boja konzumácie sušeného ovocia, pretože si myslia, že v ňom je nielen veľa kalórii, ale aj cukru. Sušené hrozienka sú však výnimkou- sú väčšinou prírodné (odporúčame čítať etikety) a bez pridaného cukru. Niektoré nové štúdie dokonca poukazujú, že hrozienka sú výbornou desiatou, či olovrantom pre každého, vrátane ľudí s cukrovkou. Pravidelná konzumácia sušených hrozienok namiesto rôznych keksíkov a čokoládových tyčiniek ukázala pozitívny vplyv na hladiny glukózy v krvi, ako aj na systolický krvný tlak. Samozrejme nič netreba preháňať a preto pozor aj na množstvo zjedených sušených hrozienok. Dve čajové lyžičky by mali stačiť.

Kokosová múčka

V porovnaní s inými typmi múky má kokosová múčka nepochybne najviac kalórii. Pri rovnakom množstve má však najviac bielkovín a vlákniny. To znamená nižšiu pravdepodobnosť zvýšenia hladiny cukru v krvi ako pri iných druhoch múky. Navyše so svojim obsahom bielkovín, vlákniny a tuku vám pomôže k rýchlejšiemu nasýteniu a tak jej do receptov nemusíte použiť tak veľa ako inej múky.

Olivový olej

Olivový olej je kráľom zdravých vysokokalorických jedál. Je plný nenasýtených tukov dobrých pre srdce a zdrojom antioxidantov. Navyše pridanie olivového oleja do jedla môže pomôcť pri absorpcií niektorých vitamínov, ako napríklad vitamínu A a D. Odporúčané množstvo olivového oleja je jedna polievková lyžica.

Tmavá čokoláda

Tmavá čokoláda, s najmenej 70% kakaa, síce obsahuje až 160 kalórii na 50g, ale je plná flavonoidov, ktoré sú povzbudzovačmi zdravia. Znižujú krvný tlak a upravujú hladinu cholesterolu. Preto, ak aj dodržiavate diétu, nebojte sa dopriať si 3-4 kocky kvalitnej tmavej čokolády denne.

 

Zdroj: fitnessmagazine.com

Fotogaléria

Komentáre

Pridať komentár

Na stránke by som zmenil / chýba mi:
E-mail (nepovinný):
Odoslať dotaz