Ak máte vytvorené konto prihláste sa, ak konto nemáte zaregistrujte sa
Anketa
Čo je pre vás pri nákupe potravín najdôležitejšie?
Cena
17%
Že sú vyrobené na Slovensku
31%
Známy pôvod - výrobca
44%
Blízkosť predajne
9%
Magazín

10 potravín, ktoré by nemali chýbať vo vašej kuchyni

rss
Dôležitou súčasťou zdravého životného štýlu a stravovania je udržiavať v kuchyni (alebo v špajzi :) ) vždy dostatok zdravých potravín. Čo by tam nemalo chýbať?

1. Extra panenský olivový olej

Olivový olej je plný zdravých tukov, ktoré by mali byť zahrnuté v jedálnom lístku. Tento olej môže byť použitý tak na varenie vašich obľúbených jedál, ale aj ako dresing na šaláty.

2. Strukoviny

Hoci odborníci na potravu neustále zdôrazňujú dôležitosť strukovín v strave, na našom jedálničku sa naďalej nevyskytujú dosť často. Strukoviny patria medzi výborný zdroj bielkovín a vlákniny. Vzhľadom na ich priaznivú cenu a pomerne rýchlu a jednoduchú prípravu by nemali chýbať vo vašich zásobách potravín.

3. Biely jogurt

Biely jogurt neobsahujúci veľa cukru a tuku je výbornou nízkokalorickou náhradou majonézy, či tatárskej omáčky. Využiť sa dá v rôznych šalátoch, ale aj omáčkach, marinádach, či ako desiata.

4. Med

Pravý med od poctivého včelára je dobrý doslova na všetko. Možno ním nahradiť cukor, dá sa pridať do omáčok, dresingov, marinád, jogurtu, čaju, kávy. Môžu sa ním potierať rany a výborný je aj na opary.

5. Vajcia

Vajcia sú výbornou potravinou, ktorá by nemala chýbať v žiadnej domácnosti z viacerých dôvodov. Jedným je to, že vajce sa pridáva takmer všade- do koláčov, majonéz, cestovín. Ďalším dôvodom je, že konzumácia vajec človeka na dlhšiu dobu zasýti. No a pripraviť si ich môžete na viacero spôsobov- na mäkko, na tvrdo, ako praženicu, či omeletu.

6. Morská soľ

Ak ju ešte vo vašej domácnosti nepoužívate, tak vám odporúčame ju vyskúšať. Je síce o niečo drahšia ako obyčajná soľ, ale má oveľa vyšší obsah minerálou, čo z nej robí zdravšiu alternatívu kuchynskej soli.

7. Čerstvé bylinky

Väčšina z nás používa v kuchyni bylinky, ktoré si nakúpime v obchode- vysušené, zabalené vo vrecúškach, doplnené soľou, či inými ochucujúcimi látkami. Netvrdíme, že je to zlé, avšak čerstvé bylinky majú oveľa prenikavejšiu chuť, vôňu a obsahujú viac antioxidantov bez extra kalórii. To je dôvod, prečo by nemali chýbať v žiadnej kuchyni.

8. Ryža a cestoviny

Ryža a cestoviny patria medzi základné potraviny varené ako príloha k rôznym jedlám, ale aj samostatne. Navyše príprava ryže i cestovín je jednoduchá a rýchla.

9. Kvalitné mäso

Pokiaľ nepatríte medzi vegánov, či vegetariánov, nemalo by vo vašich zásobách potravín chýbať ani kvalitné mäso. Dôležitými ukazovateľmi kvality mäsa sú jeho vek, farba, zápach, ale aj prostredie a spôsob chovu zvierat.

10. Čokoláda

Chuť na niečo sladké pozná každý z nás. Ako ju zahnať a pritom si zdravo zamaškrtniť? Výbornou alternatívou k rôznym nezdravým a vysokokalorickým cukrovinkám je tmavá čokoláda s vysokým obsahom kakaa.

Máte ďalšie tipy na potaviny, ktoré by nemali v našich zásobách chýbať? Podeľte sa s nimi v komentároch pod článkom alebo na našom facebooku.

 

Komentáre

Pridať komentár

Na stránke by som zmenil / chýba mi:
E-mail (nepovinný):
Odoslať dotaz